Hasteko, frogatuta dago pertsonon maitasun edo zaletasun musikalak bakoitzaren nortasunaren eta izateko erari buruzko informazioa eskaintzen duela. Hau horrela izanik, umeekin musikarekin lotuta dauden jarduerak gauzatuz (musikoterapiaren bidez) asko ikasi dezakegu haien jokatzeko moduaz eta izateko eraz eta hori oso lagungarria izan daiteke umea lotsatia eta itxia baldin bada.
Jarraian, musikoterapia izeneko metodoa zertan datzan azalduko dugu. Hain zuzen, terapia honetarako oso garrantzitsuak diren hiru irizpideak E.Thayer Gastonek garatu zituen:
1.- Pertsonen arteko harremanak sendotzea: Irizpide honek dio musikaren bidez taldean gauzatzen diren jarduerak oso lagungarriak izan daitezkeela umeen arteko harremanak sendotzeko. Izan ere, ekintza honetan umeek ahozko komunikazioa alde batera utzi eta haien emozioen eta mugimenduen bidez adierazi behar dute esan nahi dutena.
2-Autoestimua igotzea edo mantentzea: Umeak hasiera batean zaila egiten zaion arazo bat gainditu behar du; esaterako, instrumentu bat jo ahal izatea, kantatzen ikastea, dantza bat zuzen egitea,...
3- Erritmoaz baliatzea energia lortu eta gorputz atalak koordinatzeko: Erritmoa ordena batean eramanez, umeak ahozko komunikazioa eta pertsonalitatea sendotu eta garatu ditzake. Gaixotasun psikikoak dituztenek ere onurak lortu ditzakete honelako metodo hau erabiliz.

Hau aplikatu ahal izateko, umeekin hainbat jarduera egingo ditugu hain interesgarria iruditu zaigun musikoterapiaren metodoa erabiliz:
1- Lehenengo jarduera honetan, ume bakoitzari txartel bat emango zaio, bertan egiteko bat idatzia duelarik. Ondoren umeak hitz egin gabe eta musikaren bidez egiteko hori zein den interpretatu beharko die besteei. Adibidez, umeak medikua dela erakutsi behar die besteei, hauek zer den asmatu ahal izateko.
2- Jarduera honetan, umeek talde bat osatuz, koreografia edo dantza bat prestatu beharko dute eta denen artean zuzen egitea lortu.
3- Umeek perkusiozko instrumentu bana hartuz, guk jarritako erritmoa jarraitu beharko dute.
2-Autoestimua igotzea edo mantentzea: Umeak hasiera batean zaila egiten zaion arazo bat gainditu behar du; esaterako, instrumentu bat jo ahal izatea, kantatzen ikastea, dantza bat zuzen egitea,...
3- Erritmoaz baliatzea energia lortu eta gorputz atalak koordinatzeko: Erritmoa ordena batean eramanez, umeak ahozko komunikazioa eta pertsonalitatea sendotu eta garatu ditzake. Gaixotasun psikikoak dituztenek ere onurak lortu ditzakete honelako metodo hau erabiliz.
Hau aplikatu ahal izateko, umeekin hainbat jarduera egingo ditugu hain interesgarria iruditu zaigun musikoterapiaren metodoa erabiliz:
1- Lehenengo jarduera honetan, ume bakoitzari txartel bat emango zaio, bertan egiteko bat idatzia duelarik. Ondoren umeak hitz egin gabe eta musikaren bidez egiteko hori zein den interpretatu beharko die besteei. Adibidez, umeak medikua dela erakutsi behar die besteei, hauek zer den asmatu ahal izateko.
2- Jarduera honetan, umeek talde bat osatuz, koreografia edo dantza bat prestatu beharko dute eta denen artean zuzen egitea lortu.
3- Umeek perkusiozko instrumentu bana hartuz, guk jarritako erritmoa jarraitu beharko dute.
Horrenbestez, gai hau aukeratzearen arrazoia musikaren bidez umeek duten zukua ateratzea izan da. Izan ere, jarduera hauekin guztiekin gauza asko ikasi ahalko dituzte; hots, haien gelakideekin duten harremana sendotuko dute, ume bakoitzaren jokatzeko era zein den ikusiko dute eta horrez gain, autoestimua igo edo mantenduko dute lehen aipatutako jardueren bidez. Esan beharra daukagu, interneten honako orrialde honetan musikoterapia hezkuntza bereziarekin lotzen duela soilik, eta guk edozein umerekin gauzatu nahiko genituzkeela joko berezi hauek.